Diyanet’ten “Sosyal Medya Ahlakı” kitabı: Amaç yüksek bilinç!

Her fırsatta sosyal medyayı hedef alan Diyanet, “Sosyal Medya Ahlakı” isimli bir kitap bastırdı. 229 bin TL’ye 80 bin adet bastırılan kitaba ilişkin de “Bu eser, sosyal medya ahlakına dair yüksek bir bilinci kuşanma noktasında farkındalık oluşturmak ve hassasiyetimize katkı sunmak amacıyla kaleme alınmıştır” denildi.

Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere göre, Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı Dini Yayınlar Döner Sermaye İşletmesi, 3 Şubat’ta “Sosyal Medya Ahlakı Adlı Eserin Basım Hizmet Alım İşi” adı altında bir ihale düzenledi.

İhale kapsamında, Sosyal Medya Ahlakı isimli kitaptan tam 80 bin adet basılacağı açıklandı. İhaleyi de 229 bin 600 TL teklif veren Başak Matbaacılık şirketinin kazandığı belirtildi.

AHLAKİ BOYUTTA RİSKLERE ZEMİN OLUŞTURUYORMUŞ

Diyanet’in internet sitesinde ise kitaba ilişkin şu açıklama yer alıyor:

“İletişim ve teknolojinin hızla gelişmesiyle beraber sosyal medya hayatın bir parçası haline gelmiştir. Sosyal medyanın yaygın bir şekilde kullanılmasıyla birlikte, geleneksel ilişki biçimleri değişmiş; iletişim, etkileşim ve sosyalleşme süreçleri köklü dönüşümler geçirmiştir. Söz konusu değişim ve dönüşümler, gündelik hayatta birtakım kolaylıklar ve imkânlar sağlamakla beraber, insani ve ahlaki boyutta ciddi risklere de zemin oluşturmaktadır..”

HER FIRSATTA SOSYAL MEDYAYI HEDEF ALIYOR

Her fırsatta sosyal medyayı hedef alan Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş’ın geçen kasım ayında yaptığı açıklamada da tartışmalara neden olmuştu. Erbaş, “İnsanlar bilinçli olarak dinden uzaklaştırılıyor. Tarihte görülmediği kadar sosyal medya ve iletişim kanalları ile gençlerimize, çocuklarımıza sürekli dinsizlik aşılanıyor” sözleriyle sosyal medyayı hedef almıştı.

Kaynak: BirGün